خبرهای سینمایی اکران خصوصی

اکران خصوصی فیلمها

خبرهای سینمایی اکران خصوصی

اکران خصوصی فیلمها

فسیل پرفروشترین فیلم سینما

جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۱:۴۷ ب.ظ

"فسیل" امروز چه‌قدر باید بفروشد تا به‌اندازه‌ی "عقاب‌ها" تماشاگر داشته باشد؟+ پرتماشاگرترین فیلمِ هر دهه از سینمای بعد از انقلاب

کافه سینما

«عقاب‌ها» اگر با میانگین قیمت بلیت امسال اکران می‌شد، به گیشه افسانه‌ای ۴۶۸ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومانی دست می‌یافت؛ فراتر از یک آرزوی محال برای «فسیل».

به گزارش صبا به‌نقل از کانالِ مصطفی قاسمیان، «فسیل» بالأخره اولین فیلم ۱۰۰ میلیاردی سینمای ما شد و شاید در هفته‌های آینده، حتی از ۱۵۰ میلیارد هم بگذرد. این در حالی است که این فیلم، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تماشاگر داشته و در روزهایی که حداکثر بهای بلیت سینما ۶۰ و میانگین آن ۴۶ هزار تومان است، شاید ارقام ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیارد، چندان هم خارق‌العاده نباشد. ببینیم اگر پرتماشاگرترین فیلم‌های دهه‌های قبل با قیمت بلیت امروز اکران می‌شدند، چقدر می‌فروختند؟

٭٭٭ هزارپا/ ۱۹۴ میلیارد تومان
پرفروش‌ترین فیلم دهه ۹۰ سینمای ایران هم که از قضا مثل «فسیل»، با نوستالژی دهه ۶۰ شوخی می‌کرد، در نیمه دوم دهه ۹۰، با جذب ۴ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۹۳ تماشاگر، حدود ۳۸ میلیارد تومان فروخت و پرتماشاگرترین فیلم دهه شد. این اثر ابوالحسن داوودی، اگر در سال ۱۴۰۲ و با میانگین بهای بلیت امسال اکران می‌شد، می‌توانست ۱۹۴ میلیارد و ۷۳ میلیون تومان بفروشد که نزدیک به ۲ برابر فروش امروز «فسیل» است!

٭٭٭اخراجی‌ها ۲/ ۲۴۵ میلیارد تومان
پرفروش‌ترین فیلم دهه ۸۰ هم که یک فیلم کمدی بود، باز هم به شکلی جالب، در دهه ۶۰ و این بار در جنگ و اردوگاه اسرا می‌گذشت. «اخراجی‌ها ۲» ساخته مسعود ده‌نمکی با حضور ستاره‌های کمدی مثل اکبر عبدی، امین حیایی و سیدجواد رضویان، ۵ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۲۹۷ بلیت فروخت و در نوروز ۱۳۸۸، به گیشه نزدیک به ۸ میلیاردی رسید. این اثر اگر با قیمت بلیت امروز نمایش داده می‌شد، گیشه ۲۴۵ میلیاردی می‌داشت!

٭٭٭ افعی/ ۲۹۴ میلیارد تومان
پرفروش‌ترین فیلم دهه ۷۰ که در ژانر اکشن ساخته شد، فیلم «افعی» ساخته محمدرضا اعلامی محصول سال ۷۱است که در اکران سال ۷۲، با جذب ۵/۴ میلیون تماشاگر غوغا به پا کرد و در دو سال بعد هم به ترتیب ۸۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار بلیت فروخت. این اکشن جذاب و عامه‌پسند در نهایت با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تماشاگر، پرفروش‌ترین فیلم دهه شد و اگر با بلیت امروز اکران می‌شد، به گیشه فوق‌العاده ۲۹۳ میلیارد و ۸۵۷ میلیونی دست می‌یافت!

٭٭٭ عقاب‌ها/ ۴۶۸ میلیارد تومان
در دهه ۶۰ پرتماشاگرترین فیلم دهه، اثری جنگی است. «عقاب‌ها» ساخته ساموئل خاچیکیان فقید که از سال ۶۴ به اکران رسید و تا سال‌ها بعد، نمایش داده شد. این اثر با ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۶۷ تماشاگر، رکورددار شمار بلیت فروخته‌شده در تاریخ سینمای ایران است. «عقاب‌ها» اگر با میانگین قیمت بلیت امسال اکران می‌شد، به گیشه افسانه‌ای ۴۶۸ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومانی دست می‌یافت؛ فراتر از یک آرزوی محال برای «فسیل».

نکته ضروری: به این دلیل که ممکن است عده‌ای «کلاه‌قرمزی و پسرخاله» را پرتماشاگرترین فیلم دهه ۷۰ بدانند، آمار بلیت‌فروشی این اثر را از سالنامه‌های آماری سینما استخراج کردم و در نهایت به عدد ۶ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۲۴۴ تماشاگر رسیدم که از بلیت‌های فروخته‌شده «افعی»، حدود ۱۹۰ هزار بلیت کمتر است، بنابراین پرتماشاگرترین فیلم دهه ۷۰، همان «افعی» بوده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۵
vahteh vahteh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی