خبرهای سینمایی اکران خصوصی

اکران خصوصی فیلمها

خبرهای سینمایی اکران خصوصی

اکران خصوصی فیلمها

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۳ ثبت شده است

یک فیلم ملتهب درباره ارتباط استاد با شاگردش

معرفی و حاشیه های فیلم استاد

حسن معجونی، سجاد بابایی و هدیه حسینی‌نژاد ستاره‌های این فیلم هستند

  

حسن معجونی در فیلم استاد

فیلم استاد به کارگردانی سید عماد حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی در جشنواره فجر ۱۴۰۱ حضور پیدا کرد. عماد حسینی روایتی دراماتیک و دلهره آور از جنبش می تو در ایران ارائه داده است. در این مطلب نگاهی به متن و حواشی فیلم استاد پرداختیم.

اینجا می‌خوانید  نهفتن فهرست 

خلاصه داستان فیلم استاد

بازیگران و عوامل استاد

جایزه ها و افتخارات فیلم استاد

صحبت‌های عوامل فیلم در جشنواره چهل‌ و یکم فجر

عکس ها و پوستر فیلم استاد

خلاصه داستان فیلم استاد

فیلمنامه‌ فیلم استاد را پیام لاریان و عماد حسینی نوشته‌اند و برداشت آزادی از نمایشنامه اولئانا اثر دیوید ممت است که ماجرایی ملتهب و اجتماعی را بررسی و به نمایش می‌گذارد. آنطور که از فضای فیلم مشخص است عماد حسینی در اولین تجربه به سراغ سوژه ملتهب و روز رفته است و درباره تجاوز یک استاد نقاشی به شاگردانش فیلم ساخته است. جنبش می‌ تو در ایران در سال‌های اخیر فعالیت پررنگی داشته و روایت‌های متعددی تا امروز منتشر شده است و فیلم استاد روایتی دردناک از یکی از این داستان‌های واقعی است.

 

بازیگران و عوامل استاد

حسن معجونی، سجاد بابایی، هدیه حسینی‌نژاد، حوریه مقدم و مهدی ابوحمزه بازیگران فیلم «استاد» هستند. این فیلم اولین تجربه کارگردانی عماد حسینی است و در ژانر اجتماعی قرار می‌گیرد. او که پیش از این فیلم تهران، خانی آباد، ۱۳۶۶ را در کارنامه هنری خود داشته است، موفق به دریافت جوایزی نیز بابت این اثر شده است. محمد حسین مهدویان به‌عنوان مشاور کارگردان فیلم استاد در کنار حسینی حضور دارد.

عوامل اصلی فیلم سینمایی «استاد» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مجید یزدانی، مدیر صدابرداری: احسان خزایی، طراح چهره‌پردازی: تینا بخشی، طراح صحنه و لباس: مریم میرباقری، مدیر تولید: حسین زرقام، تدوین: هانیه جلوخانی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: هادی اسلامی، مدیر هنری: مهدی دوایی، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: مریم قربانی‌نیا.

 

جایزه ها و افتخارات فیلم استاد

Fajrسجاد بابایی | سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد | چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر – ۱۴۰۱

همه چیز درباره جشنواره فجر ۱۴۰۱

صحبت‌های عوامل فیلم در جشنواره چهل‌ و یکم فجر

بهروز افخمی | تهیه‌کننده فیلم استاد:

  •  فیلم را برای اولین بار امروز به طور کامل دیدم و فکر می‌کنم فیلم گرمی است و از آن به عنوان تهیه کننده راضی هستم، حتی شنیدم کسی هم هنگام نمایش فیلم از سالن خارج نشده و این بسیار خوب است.
  • من جایگزین مجید رجبی معمار در این فیلم بودم و کار چندانی برای فیلم نکردم.
  • هزینه تولید فیلم کمتر سه و نیم میلیارد تومان بوده است و فکر نمی‌کنم با این فیلم بتوان فساد را در سینمای ایران برطرف کرد.
  • من خودم گفتم دوره فیلم‌های آپارتمانی تمام شده است، ولی برای ساخت این فیلم استخاره کردم چرا که دوره می تو تمام شده دوره هشتگ من بی ناموسم رسیده است.
  • می‌خواستم این فیلم کمدی باشد چرا که کسی می تو را جدی نمی‌گیرد، اما در استخاره ای که داشتم وعده‌های خوبی از قرآن داشتم.
  • ما بدون کمک هیچ نهاد دولتی موفق شدیم تا این فیلم را تمام کنیم.

نشست خبری فیلم استاد

سیدعماد حسینی | کارگردان استاد:

  • مخاطب باید از فیلم مفهوم خاص خود را داشته باشد، اما موضوع فیلم یک موضوع جهانی است که شامل مواجه قدرت با زنان است و این مساله طی یک سال گذشته در کشور ما شنیده می‌شود و من فکر کردم که این موضوع را می‌توان با سینما به جامعه گوشزد کرد.
  • مگر چند فیلم درباره تجاوز در ایران ساخته شده است، این درحالی است که در کشورهای دیگر در این باره این مساله فیلم‌های زیادی ساخته شده است.
  • من در این فیلم سعی کردم واقعیت شخصیت‌ها را نشان دهم و معتقدم فیلم موضع خاص خود را نسبت به موضوع تعرض دارد.
  • طی سال‌های گذشته از این استادها در کشور ما زیاد شده است، حتی به من گفته بودند که این فیلم را نسازم و بسیاری از افراد در سینما تلاش می‌کردند من راضی به انصراف از ساخت فیلم شوم.
  • متن فیلم استاد یک متن اورجینال است، البته نقدهایی هم به برخی جریان‌های فمینیستی داشتیم. هرچند فیلم من و فروشنده اصغر فرهادی درباره تجاوز است اما من هیچ شباهتی بین این دو فیلم نمی‌بینم.

 

هدیه حسینی نژاد | بازیگر:

  • فکر می‌کنم کمتر خانمی باشد که یک بار از کنار چنین شرایطی رد نشده است.
  • برای من هم موارد مشابهی رخ داده بود که تصمیم گرفتم این فیلم را بازی کنم و بازبینی در این فیلم برای من بسیار چالش برانگیز بود و فکر می‌کنم که آنقدر که من در این فیلم متأثر شدم مردان به دلیل درک متفاوت متأثر نشده باشند.

سجاد بابایی | بازیگر:

  • کاراکتر من در فیلم عصبی یا در لبه تیز غیرت قرار گرفته است، کاراکتر برای من نوعی تک روی داشت که درگیر تصمیم‌گیری لحظه‌ای می‌شود.

 

عکس ها و پوستر فیلم استاد

پوستر فیلم استاد

پوستر فیلم استاد

عکس فیلم استاد

حسن معجونی و سجاد بابایی در فیلم استاد

حسن معجونی و سجاد بابایی در فیلم استاد

حسن معجونی و سجاد بابایی در فیلم استاد

حسن معجونی در فیلم استاد

حسن معجونی و سجاد بابایی در فیلم استاد

سجاد بابایی در فیلم استاد

سجاد بابایی در فیلم استاد

حسن معجونی در فیلم استاد

حسن معجونی در فیلم استاد

نظرتان را بنویسید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۳ ، ۱۴:۴۶
vahteh vahteh

یک کمدی دهه شصتی با حضور ستاره‌هایی که فکرش را هم نمی‌کنید!

معرفی کامل فیلم زودپز رامبد جوان

محسن تنابنده و نوید محمدزاده ترکیب جذاب بازیگران این فیلم کمدی هستند

فیلیمو‌شات 

محسن تنابنده و نوید محمدزاده و گلاره عباسی در فیلم کمدی زودپز

فیلم زودپز جدیدترین ساخته رامبد جوان بعد از چند سال دوری از عرصه فیلمسازی است. جوان که آخرین ساخته او نگار در سال ۹۸ اکران شد پس از آن با ساخت مجموعه خندوانه و سریال مردم معمولی برای فیلیمو به فعالیتش ادامه داد و حالا قرار است با فیلم زودپز دوباره خاطرات خوش فیلم‌های قبلی‌اش را زنده کند. در این مطلب نگاهی به متن و حواشی این فیلم می‌اندازیم.

اینجا می‌خوانید  نهفتن فهرست 

خلاصه داستان فیلم زودپز

بازیگران و عوامل فیلم زودپز

اکران عمومی و رکوردشکنی‌های فیلم زودپز

باز هم دهه شصتی؟

پوستر فیلم زودپز

فهرست خواندنی-دیدنی بهترین فیلم های کمدی ایرانی

خلاصه داستان فیلم زودپز

همانطور که از اطلاعات اولیه فیلم زودپز برمی‌آید داستان فیلم در دهه ۶۰ می‌گذرد و ماجرای سه دوست است که بعد از ترکیدن زودپز در محله قدیمی‌شان اتفاق‌های عجیب و غریبی برایشان می‌افتد. به نظر می‌رسد وابستگی فیلمسازان به خاطره بازی با دهه شصت سوژه جذابی را به دست آن‌ها می‌دهد تا بتوانند در حال و هوای آن روزها بیشتر سرک بکشند. داستان فیلم در زمان موشک‌ باران تهران، سال ۱۳۶۷ اتفاق می‌افتد؛ وقتی زودپز خانه می‌ترکد و پدرخانواده به سختی مجروح شده و سپس فوت می کند آن هم در زمانی که تهران را بمباران کرده اند.

 

بازیگران و عوامل فیلم زودپز

در فیلم زودپز رامبد جوان از حضور محسن تنابنده و نوید محمدزاده استفاده کرده است و به نظر می‌رسد ترکیب این دو بازیگر می‌تواند به خوبی مخاطبان را با خود همراه کند. منصور سهراب‌پور که سابقه تهیه‌کنندگی سریال‌هایی چون وفا و ساخت ایران را در کارنامه دارد تهیه‌کننده این فیلم نیز هست.

محسن تنابنده که این روزها درگیر تولید فصل هفتم سریال پایتخت برای نوروز ۱۴۰۴ است پیش از این برای فیلیمو سریال رهایم کن را بازی کرد که با استقبال خوب مخاطبان همراه شد.

نوید محمدزاده نیز که به نظر می‌رسد اولین نقش کمدی را از او شاهد باشیم سال گذشته با فیلم آکتور از فیلیمو مهمان خانه‌های مخاطبان بود و البته سریال جنگل آسفالت نیز با بازی او در نمایش خانگی پخش شد.

غیر از تنابنده و محمدزاده، محمود جعفری، گلاره عباسی، روزبه حصاری، شیرین اسماعیلی، ساقی حاجی‌پور، میسا مولوی، سینا مسعودی و… در این فیلم بازی می‌کنند. بقیه عوامل فیلم زودپز هم از این قرار است؛

سرپرست نویسندگان: محسن تنابنده، نویسنده: مهدی نادری، بازنویسی نهایی فیلمنامه: ابوالفضل کاهانی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی، تدوین: حسن ایوبی، آهنگساز: امیر توسلی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریز: نگار جنیدی، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح گریم: آرزو حلاجی، طراح لباس: سارا سمیعی، صدابردار: مهران ملکوتی، مدیرتولید: محسن صرافی، دستیار اول کارگردان: دانیال غفارزاده، منشی صحنه: سهیلا کاشفی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی، مدیر تدارکات: رسول حاتمی و عکاس: معین باقری.

فیلم زودپز ساخته رامبد جوان

درباره رامبد جوان کارگردان فیلم زودپز

رامبد جوان کارگردانی آثاری چون گم‌گشته، نشانی، مسافران، توطئه فامیلی، نگار، قانون مورفی، پسر آدم دختر حوا، ورود آقایان ممنوع، اسپاگتی در هشت دقیقه و… را در کارنامه هنری خود دارد.

شاید بتوان رامبد جوان را سردمدار ساخت سریال‌های مناسبتی برای ماه مبارک رمضان دانست. او که همواره علاقه دارد جزو اولین‌های حرفه خودش باشد با ساخت برنامه گفت‌وگو محور و جنگ خندوانه نزدیک به یک دهه با مخاطبان از طریق تلویزیون ارتباط برقرار کند. در ماجراهای سال ۱۴۰۱ و برخی تسویه حساب‌های شخصی مدیران تلویزیون با هنرمندان رامبد جوان دیگر نتوانست در تلویزیون فعالیت کند و بعد از مدتی دوری از سینما با ساخت فیلم زودپز دوباره به عرصه سینما و فیلمسازی بازگشت.

 

اکران عمومی و رکوردشکنی‌های فیلم زودپز

حتما خبرش را شنیده‌اید که آمار پیش‌خرید بلیت‌های فیلم زودپر از برخی فیلم‌های روی پرده هم بیشتر شد و این نوید روزهای داغ و پرفروشی برای فیلم رامبد جوان است. اما سوال اصلی که این وقت‌ها مطرح می‌شود و برای بقیه مخاطبان فیلم هم مهم است این است که؛ فیلم زودپر چطور فیلمی است؟ ارزش دیدن دارد؟ برای فیلم تازه رامبد جوان بلیت بخریم؟

ما در این روزهای ابتدایی از اکران فیلم، درباره زودپز، کیفیت آن و… اظهارنظر نمی‌کنیم و نقدهای منتقدان فیلیموشات را با فاصله زمانی منتشر می‌کنیم. اما شما مخاطبان فیلم، برایمان بنویسید که از فیلم راضی بودید؟ بخش کامنت‌ها بدون سانسور نظر و سلیقه، در اختیار شماست تا درباره این فیلم -احتمالا- پرفروش و پرسروصدا نظر بدهید و بقیه را زودتر به پاسخ برسانید که زودپر ارزش تماشا در سینما دارد؟

 

باز هم دهه شصتی؟

تب تند ساخت فیلم‌های دهه شصتی این بار با فیلم زودپز دوباره اوج گرفت. اتفاقی که سامان مقدم در فیلم نهنگ عنبر آن را بال و پر داد و بعدها ابولحسن داودی در فیلم هزارپا نیز آن را تکرار کرد و همه فیلم‌هایی با این تم فروش خوبی در سینماها داشتند. پیمان معادی نیز با ساخت فیلم بمب یک عاشقانه به دهه شصت سرک کشد و حتی مصطفی کیایی با فیلم ضد گلوله نیز حال و هوای مردمان در آن روزگار را به تصویر کشیدند. عمده شوخی‌ها با دهه شصت نیز به قاب جبهه و جنگ و ممنوعیت‌های زندگی در آن دوران اشاره دارد و تضادهای زندگی در آن دوران با زندگی امروز دستمایه ساخت اینگونه آثار است.

آلبوم عکس های فیلم زودپز

پوستر فیلم زودپز

پوستر اصلی فیلم زودپر رامبد جوان با بازی محسن تنابنده و نوید محمدزاده

پوستر فیلم زودپز رامبد جوان با بازی نوید محمدزاده و محسن تنابنده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۳ ، ۱۴:۴۴
vahteh vahteh